I taket lyser stjärnorna

Jag gråter nästan när jag bara hör namnet. Filmen var så bra igår. Jag grät all the time. Jag såg ingen som inte hade tårar i ögonen. Ni vet hur mycket man gråter när man ser Titanic? Den här var värre. Så himla sorglig.
 
Filmen handlar om en tjej heter Jenna som har en mamma som är döende i Cancer. Hon är kompis med skolans elakaste och töntigaste tjej som bara tänker på sig själv och gör allt för att Jenna ska må sämre och att hon ska må bättre. Men när Jennas mammas cancer bara blir värre och värre mår hon så dåligt så dom får flytta in hos hennes mormor som är sträng fast egentligen bara ledsen. Jenna träffar ullis. Skolans populäraste tjej. Tillsammans super dom och röker. På en lektion ska dom skriva en text om temat Kärlek. Jenna skriver

"Om du dör mamma, då tar jag livet av mig"

Det var då tårarna börja forsa ner för mina kinder. Ullis förendras och försöker få Jenna att sluta dricka och röka. Hon gör allt för att Jenna ska må bra. Dagen kommer och Jennas mamma dör. Jenna får bo hos sin mormor och dom blir mer täta och glada tillsammans. Innan mammas begravning hittar hon lappen hon skrev på lektionen. Hon läser och skriver om den så här

" Om du dör mamma, då ska jag leva. För dig"

En helt underbar film som ALLA måste se.
Älskar älskar älskar den!


Kommentarer
Postat av: carro

den e baara bääääst <3333

2009-02-07 @ 15:11:49
URL: http://daydreaam.blogg.se/
Postat av: cicci

den filmen är så sorlig! men så bra! <3

2009-02-07 @ 16:12:39
URL: http://ceciliahenriksson.blogg.se/
Postat av: ingaalice

dem flyttar inte in hos mormorn, det är mormorn som flyttar in hos dem. :)

2009-02-07 @ 18:16:22
URL: http://kliiick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här, tack!
Kom ihåg mig?

Skriv din E-post adress här, det är bara jag som kan läsa den

Skriv din blogg här så att jag kan läsa den:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0